Meer bezoekers en meer kopers, dat wil iedere webshophouder wel. Dat is ook mogelijk, alleen hoe trek je die extra klanten aan? En hoe zorg je ervoor dat ze niet alleen komen kijken, maar ook daadwerkelijk een bestelling plaatsen? Daar helpen we je natuurlijk bij met onze service en deze handige tips.
1. Een snelle en stabiele website
Een trage website is niet aantrekkelijk, dat herken je misschien zelf ook. Als jouw website niet stabiel is, dan zullen bezoekers sneller afhaken en bij de concurrent gaan kijken. Met een Virtual Private Server (VPS) verbeteren we de snelheid en de stabiliteit van jouw website en webshop. Zo heb je altijd voldoende capaciteit om zelfs grote bezoekersaantallen te verwerken, ook tijdens drukke periodes. In ons vorige blog lees je meer over VPS-hosting, de werking én de verwachte resultaten.
2. Productpagina’s optimaliseren
Bezoekers die op een productpagina belanden, zijn dichter bij een koop dan op een algemene pagina. Het is dus belangrijk om deze pagina’s zo goed mogelijk in te richten. Zorg voor duidelijke productfoto’s en eventueel video’s. Korte, pakkende beschrijvingen waarin je de voordelen voor de klant benoemt zijn hierbij ook cruciaal. Het tonen van gerelateerde producten en positieve klantbeoordelingen helpt hierbij ook enorm.
3. Mobielvriendelijk
Waar het vroeger gebruikelijk was om bestellingen van achter een computer of laptop te plaatsen, shoppen we tegenwoordig vaker met onze smartphone. Als jouw webshop daar nog niet optimaal voor is ingericht, dan kun je daardoor klanten mislopen. Een mobiele website waarin je binnen een paar klikken eenvoudig producten kunt vinden en afrekenen, dat wil iedereen!
4. SEO en contentmarketing
Goede Search Engine Optimization (SEO) en contentmarketing helpen jouw webshop onder de aandacht te brengen. Door goed aandacht te besteden aan de inhoud wordt jouw webshop makkelijker gevonden in Google. Maak daarom gebruik van zoekwoorden, dat zijn de termen die door jouw klanten gebruikt worden om te zoeken naar bepaalde producten of diensten. Het delen van nuttige artikelen en blogs, zoals het blog met tips dat je nu leest, helpt hier ook enorm bij. Maak het aantrekkelijk en informatief, zodat het bezoekers aantrekt én de keuze tot koop makkelijker maakt.
5. E-mailmarketing
Een andere manier om klanten te trekken is door gebruik te maken van e-mailmarketing. Door e-mailadressen van klanten en andere geïnteresseerden te verzamelen, bouw je een klantenbestand op dat je regelmatig op de hoogte kunt brengen van kortingen, speciale aanbiedingen, nieuwtjes en tips. Het is een persoonlijke en directe manier van benaderen en vergroot vaak het aantal daadwerkelijke kopers.
6. Positieve beoordelingen
Maak gebruik van de positieve beoordelingen die je van klanten krijgt, zoals we bij de tweede tip al kort benoemden. Naast het tonen van beoordelingen helpt het ook om populaire producten te laten zien. Producten die anderen ook vaak kopen. Doe dit ook op sociale media, zodat je een nog groter bereik hebt dan alleen de bestaande klanten en bezoekers.
7. Eenvoudig afrekenen
Een ingewikkeld afrekenproces schrikt mensen af. Belangrijk dus om hier ook aandacht aan te besteden. Geef bezoekers de mogelijkheid om snel te betalen, zonder dat ze daar per se een account voor moeten aanmaken. Biedt ook verschillende betaalmethodes aan zoals iDEAL en PayPal. Een overzichtelijk en vlot proces van het winkelmandje naar de betaling helpt hier enorm bij. Hoe minder drempels er zijn, hoe meer je zult verkopen.
Wil je meer weten over het optimaliseren van jouw webshop of ben je benieuwd wat een VPS voor jou kan betekenen? Laat het ons weten, we helpen je graag! Maak eenvoudig een afspraak via info@nijm.nl of bel ons op 06 – 1271 50 83.