Vanaf 21 april 2015 zal Google mobielvriendelijkheid als rankingfactor gaan gebruiken. Dit betekent dus dat websites die mobielvriendelijk beter zullen scoren in de zoekmachine van Google. Google zegt dat deze wijziging een “significante impact” zal hebben op alle mobiele zoekacties.
De reden hiervoor is om de gebruikers een hogere kwaliteit aan resultaten te laten zien wanneer zij mobiel zoeken. Er wordt namelijk steeds meer gezocht via een smartphone of tablet. Het kan dus frustrerend zijn als er vervolgens pagina’s getoond worden die niet goed te lezen zijn. Hier wil Google dus verandering in brengen.
Vorig jaar gaf Google al aan of een website mobiel vriendelijk was of niet in de zoekresultaten maar met deze wijzigingen gaan ze dus nog een stap verder. Het is daarom verstandig om te overwegen om uw website mobiel vriendelijk te maken wanneer deze dat nog niet is.
Is uw site al mobiel vriendelijk (controleer het hier) of hebt u interesse in een nieuwe website die meteen voldoet aan alle eisen? Neem dan eens contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden. Wij helpen u graag verder.
Bron: Google Webmaster Central